Bakkeskolen i Gladsaxe var en af de første specialskoler i Danmark, der deltog i et pilotprojekt, hvor elever med autismespektrum-forstyrrelse også kaldet ASF, fik læring og udvikling ved at kombinere samtaleforløb med virtual reality(VR)
Fokus på elevernes udvikling
Bakkeskolen har brugt et angstforløb og et robusthedsforløb for skolens elever, så medarbejderne eksempelvis kunne tale med en elev om at blive tryg ved at køre i bus.
Sådan gjorde de
Med VR-brillerne på fik eleven oplevelsen af at sidde i en bus. Samtidig fulgte medarbejderne med i elevens oplevelser på en computer. VR oplevelsen blev efterfølgende brugt i et samtaleforløb, der gav eleven større selvforståelse og mulighed for at lære nye strategier til at blive tryg ved at køre i bus.
- Jonas Munk-Hørsving, pædagog på Bakkeskolen
VR-teknologien har en fremtid på Bakkeskolen
Pilotprojektet var en stor succes på Bakkeskolen. Derfor har skolen besluttet, at de vil bruge læringsteknologien fremover.
Et samarbejde mellem flere parter
Skal vi samarbejde?
Vi søger flere udviklingsprojekter
Vil du teste et produkt eller en teknologi i Skole eller Dagtilbud, er du meget velkommen til at kontakte vores konsulenter på området.